Returer

Returnerar sammanfattning

Vi är glada att byta ut eller återbetala objekt som inte är lämpliga med förbehåll för vår returpolicy. Vid mottagande och inspektion av dina varor (observera: lagen anger inspektionsmedel att granska och tillåter dig eller din häst att bära eller använda objekten) du anser dem olämpliga och önskar returnera dem, du måste meddela oss att du önskar Avbryt försäljningen inom 14 dagar från mottagandet av varorna via e-post, inklusive ditt beställningsnummer i förfrågan så att vi kan hitta dina uppgifter. Vi skickar sedan ett returformulär via e-post tillsammans med en unik returkod. Inga artiklar accepteras tillbaka till Hercules Ridsport utan returkod, returformulär och faktura / kopia faktura (den senare skickas alltid med din order). Om dessa villkor inte följs, förbehåller vi oss rätten att placera din utbytes- / återbetalningsbegäran till vänster tills den angivna dokumentationen är mottagen. vi kommer naturligtvis att kontakta dig igen för att begära detta om så är fallet. Alla varor måste returneras till våra lokaler inom 7 dagar efter att vi har utfärdat en returkod och returformulär, och denna retur görs på avsändarens kostnad. Vi rekommenderar att du använder en signerad eller inspelad tjänst. Hercules Ridsport ansvarar inte för varorna förrän de är tillbaka i vår egendom. Om en återbetalning har sanktionerats kommer vi att återbetala rätt returnerade varor inom 28 dagar efter varornas kvitto till Hercules Ridsport, på samma sätt som betalning gjordes. Föremål som säljs under specialerbjudanden, t.ex. köp en få en gratis varor, paketpaket och partihandel måste returneras som helhet, vi kan inte återbetala individuellt när varor säljs som en del av en uppsättning. Vi ber dig också att skicka tillbaka några varor som är begåvade till dig som en del av en av våra specialerbjudanden, om du returnerar det köpta objektet för återbetalning. Om du vill behålla den begåvade produkten kommer marknadsvärdet att dras av från din återbetalning.

Icke-återbetalningsbara föremål och kostnader – Var vänlig läs innan du köper.

1. NON REFUNDABLE = En sak som returneras i mindre än perfekt skick, t.ex. Artiklar som inte finns i originalförpackningen, skrynkliga, märkta, taggar saknas, ofullständiga eller mattor försökte på hästar utan användning av ett bomullsplåt under vilket resulterar i hår på returmattan vilket gör den olämplig för återförsäljning.
2. Ej återbetalningsbar: En sak som skickas tillbaka utan korrekt pappersarbete.
3. Ej återbetalningsbar: Försäljning, Ex demo eller Begagnad vara.
4. Ej återbetalningsbar: Underkläder, ridhattar, smycken, hästbitar, lotioner, potions och pulver på grund av hygienskäl. (Om du är osäker, vänligen maila innan du köper).
5. Inget återbetalningsbart: Kunder som begär en retur efter 14 dagar efter mottagandet av föremålet.
6. Inget återbetalningsbart: Föremål som returneras efter 7 dagar efter det att returformuläret utfärdats.

Allmänna anmärkningar

Var försiktig med dina saker när du granskar dem Det är din juridiska plikt att göra det. Vi kan inte få full återbetalning på sadlar som är märkta på något sätt, inklusive märken på kuggremmar. Vi kommer inte att återbetala läderstövlar som har veck eller som har använts utanför. När du försöker på läderstövlar om stöveln inte går upp lätt – då stöttan inte passar dig – om du försöker tvinga dem kan blixten brista. När du pratar en matta på din häst, gör det sålunda över ett bomullslakan, vi accepterar inte några mattor på våra lokaler som har smutsats. Av säkerhetsskäl görs alla hästkläder för att bryta under tryck genom incidenter, dålig passform, etc. Till exempel; Vi är inte ansvariga för tårar i mattor, snäva band som bryts när hästrullar, spännen ger på svåra mattor, huvudkragen bryts om hästen drar tillbaka – det här är bara några exempel på hur hästkläder kan skadas. Listan är oändlig men använd sunt förnuft och fråga hur objektet har blivit skadat innan du klagar på att föremålet är felaktigt. Ovanstående gäller även för mantelkläder. I händelse av att du tvingar blixtlås mm, bryter du med dina lagstadgade rättigheter när du granskar ett föremål, så var försiktig med varan i varan, för att undvika att det blir ogiltigt för återbetalning.

Om du returnerar en vara som skadad och vi misstänker att du avsiktligt har manipulerat eller brutit objektet och hävdat att varor var felaktiga kommer vi att vidta nödvändiga åtgärder för att återställa förluster i domstol och involvera polisen att hantera eventuellt brottsligt bedrägeri. Varor som returneras enligt klagomål måste vara rena / torra och accepteras inte tillbaka på våra lokaler utan föregående samtycke från Hercules Ridsport. Varor som returneras under klagomål kommer att granskas av vår Q.C. Team på retur som kan söka ytterligare expertråd när det behövs. Denna process kan ta upp till 28 dagar innan vi kan uppdatera dig om något resultat. Att använda och använda ett föremål innan föremålet utvecklar ett fel kommer att beaktas vid utfärdande av återbetalning på en vara som returneras under klagomål. och därefter om vi är överens om att ett föremål är felaktigt kommer en återbetalning att ske på den grunden. Alla Returer av vilken typ som helst måste innehålla en returkod och relevanta pappersarbete som nämns i vår allmänna returpolitik. Denna information påverkar inte dina lagstadgade rättigheter.

Vänligen maila info@herculesridsport.se för att få din returkod. När koden har erhållits vänligen returnera dina varor, med det fyllda formuläret (med koden) och faktura till:

Hercules Ridsport
Head Officei
Lundby 420
Kareby
442 93 Kungälv
Sweden